vrijdag 3 augustus 2012

Zomer in de stad



In de zomer wordt ons landje overspoeld met toeristen uit alle werelddelen en onze hoofdstad staat bij velen op hun
to do lijstje. Er valt altijd van alles te zien en te beleven.
Wat voor ons de gewoonste zaak van de wereld is, is voor veel visitors uit het buitenland een bezienswaardigheid, namelijk onze fietscultuur!!

Ze verbazen zich over het feit dat wij hier gewoon zonder helm rondfietsen. Bovendien kijken ze hun ogen uit bij het zien van de grote hoeveelheid fietsen hier!


We stappen ten alle tijden stijlvol op de fiets






We hebben fietsen in alle soorten en maten








En ook in alle kleuren van de regenboog








Wij zijn druk doende tijdens ons ritje op de fiets,






We nemen passagiers mee,








We hebben hier handige bakfietsen,






We draaien onze hand niet om voor een rit met twee of meer kids op de fiets






En we hebben jasbeschermers!






Toeristen komen hier gewoon ogen te kort!!

Het is zomer in de stad!!

Alle foto's heb ik op Google gevonden dus dank aan alle rechtmatige eigenaren voor hun geweldige plaatjes.

En omdat vandaag het weekend gaat beginnen ter afsluiting nog een toepasselijk zomers muziekje!

                            Joe Cocker
                       Summer in the city









4 opmerkingen:

  1. Leuk...., je bent zelf vast een fiets "maniak"...
    Wat een leuke foto's heb je gevonden!

    Gr. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :o)!!!!!! En die jasbeschermers zijn gaaf, hè!!! Stond ook ooit op m'n to-do-lijstje. 'k Heb ze er echter weer afgehaald; ik ken mezelf: na al dat werk vind ik het dan zonde als ze vies worden en dat is nou iets wat ongetwijfeld gaat gebeuren als je veel fietst !!! Af en toe wilde ik wel dat ik wat makkelijker was !!! :o)!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's en wat zijn we toch een uniek volkje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk fietsenblog. Als ik een aparte fiets zie, moet ik er altijd een foto van maken.
    Vanavond stappen we zelf weer op de fiets, als er geen buien zijn, want we zijn mooi weer fietsers.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen