woensdag 22 augustus 2012

Poppenfantasie

Een van de dingen die ik het liefste doe is het maken van een pop. Van klei of van stof, ik vind het allebei erg leuk en soms is het lastig om te kiezen! Voor deze pop heb ik de klei weer eens uit de kast getrokken.
Fimo klei deze keer. Daar had ik nog nooit eerder mee gewerkt maar dat is goed bevallen.
Lekkere klei om mee te boetseren.
Het blijft zacht zodat je na dagen of zelfs weken nog veranderingen aan kunt brengen in je werk.
Pas na het bakken is de klei hard.

Ik hou van fantasie figuren en geinspireerd door de prachtige aquarellen en tekeningen van Amy Brown




en de sprookjesachtige fantasie figuren van Wendy Froud




besloot ik om zelf een poging te wagen om mijn eigen elfachtige wezentje te maken.

Na wat wijze lessen van Wendy herself, waarin ze uit de doeken doet hoe je zo'n mooie creatie zelf kunt maken,
heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken.

Hier is het nog werk in uitvoering




Het hoofd, de handen en de voeten zijn geboetseerd en het lijf is van stof met daaronder een "geraamte" van ijzerdraad.

En hier is ze klaar. Mijn Boself!
Ze is ongeveer 48 cm. hoog.




















14 opmerkingen:

  1. Geweldig Dorien, echt zo mooi wat kan je dat toch goed en hoe heb je die ogen gedaan want dat fascineert mij nog het meest???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de ogen geschilderd en er daarna wat speciale ogenlak overheen gedaan voor een beetje glans.

      Verwijderen
  2. Mooi geworden!!

    Moet je met fimo nog erg oppassen met bakken? Ik heb wel eens begrepen dat de kleur iets donkerder wordt en dat het iets krimpt.
    Hoe dan ook, jouw boself is goed gelukt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van krimpen heb ik niets gemerkt en het verkleuren valt ook reuze mee hoor. Goed te temperatuur van de oven in de gaten houden en niet te lang er in laten staan!

      Verwijderen
  3. Wonderful doll....I love it. You did an amazing job with the face:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhhhhhhhh!!! Wat is je elf goed gelukt!!
    Prachtige uitstraling!
    en die puntschoenen zo gaaf..maar ook die kraag met veertjes..kortom:heel fraai!

    groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het prachtig geworden. Wat je ogen zien maken je handen, kun je in jouw geval wel zeggen.
    Pruik en kleding maken het ook helemaal compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The artistry and craftsmanship in your doll is amazing. Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie bos elf ook ik wil er aan beginnen, zelfs 2 stuks man en vrouw voor mijn poppenhuis(klein dus)
    Maar ik vraag mij af hoe doe je dat met het haar , ik neem aan dat het na het bakken pas er op komt en wat van haar gebruik je.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na het bakken en schilderen van het hoofd kan je met het pruikje beginnen. Ik heb voor het haar Tibetaans lamsvacht gebruikt.

      Verwijderen