dinsdag 28 augustus 2012

We eten vis vandaag

Baskische Kabeljauw om precies te zijn.
En, ook niet onbelangrijk in mijn geval, natriumarm!!
Een heerlijk recept van de Hartstichting.






Je hebt er voor nodig:  
  • 1 rode paprika
  • 1 gele paprika
  • 3 tomaten
  • 1 ui
  • 2 teentjes knoflook
  • 3 eetlepels olie
  • 1 groot blikje tomatenpuree
  • peper
  • bosje peterselie
  • 500 gram kabeljauw

Bereidingswijze
  • snijd de paprika's in repen
  • snijd de ui en knoflook fijn
  • snijd de tomaten in vieren
  • snijd de kabeljauw in 4 stukken.
  • verhit de olie in een braadpan en fruit de ui
  • voeg de knoflook, tomaten en de paprika toe en bak die ongeveer 5 minuten
  • voeg de tomatenpuree en peper toe en laat het geheel 5 minuten zachtjes pruttelen
  • voeg de stukken kabeljauw toe
  • doe de deksel op de pan en laat het geheel in ongeveer 10 minuten gaar worden
  • garneer met gehakte peterselie

Ik gebruik voor dit recept kabeljauw uit de diepvries.
Die is al in 4 porties verdeeld.
Ik eet het zo, maar je kunt er eventueel ook nog wat gekookte krieltjes bij geven.
Mocht je het wat flauw vinden dan kun je er wat natriumarm dieetzout bij doen.
Als je niet natriumarm hoeft te eten kun je natuurlijk wat zout toevoegen.

Eet smakelijk!

5 opmerkingen:

  1. dank voor dit recept..is voor mij goed haalbaar. Ga ik maken. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Vandaag eten we wel vis, dat gaat straks gebeuren; deze visschotel komt een andere keer vast op tafel. Wat zullen we smullen.... met zo weinig mogelijk zout....dat is voor iedereen beter....
    Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt goed !! En het ziet er ook goed uit!! Plus als ik de foto zo bekijk, zie je niet dat er vis in zit, dus dat is een mooi recept voor de drie andere personen hier, die niet graag vis eten of laten we liever zeggen: dènken dat ze geen vis lusten. Kan ik mooi een keer maken en dan zeg ik pas achteraf wat erin zat!! :o)!!!!! Hij staat inmiddels onder m'n favorieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm klinkt goed en dat moet mij vast lukken, binnenkort eens proberen, dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er heerlijk uit. Ga ik ook eens maken. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen