vrijdag 17 augustus 2012

The Highlands deel 3

Op weg naar Loch Ness



Eilean Donan Castle ligt op een eiland in Loch Duich.
Het is in de 13e eeuw gebouwd, werd aan het begin van de 18e eeuw opgeblazen en aan het begin van de 20e eeuw gerestaureerd en voor het publiek opengesteld. Het ligt op een plek waar drie meren samen komen, Loch Alsh, Loch Long en Loch Duich.
Het is voor diverse films als locatie gebruikt.




Fort Augustus ligt aan het zuidwestelijke einde van Loch Ness. De sluis is onderdeel van een sluizenstelsel in het Caledonian Canal.







Het Caledonian Canal is 107 kilometer lang waarvan 72 kilometer door 4 natuurlijke meren gaat, Loch Lochy, Loch Oich, Loch Ness en Loch Dochfour.
Er zijn 29 sluizen in het kanaal waarvan 8 sluizen Neptune's Staircase vormen, dat boten bijna 20 meter laat stijgen over een afstand van ongeveer 500 meter.




In Fort Augustus met Loch Ness op de achtergrond



Loch Ness ligt in het Great Glen oftewel het grote dal.
Het is bijna 38 kilometer lang en op het breedste deel ruim 1,5 kilometer breed en het is meer dan 200 meter diep.

Urquhart Castle is een 13e eeuws kasteel aan de oever van Urquhart bay aan de westkant van Loch Ness.




Vlak bij de overblijfselen van het kasteel ligt Drumnadrochit
Hier kun je alles te weten komen over het Monster van Loch Ness in Nessieland



Het was een fantastische rondreis, ondanks de vele bewolking en de nodige buien. We hebben ongelofelijk veel gezien en ik heb er met volle teugen van genoten.
Ik kan het iedereen aanbevelen.
Wat een prachtige natuur en wat een gigantisch historisch erfgoed. Het was beslist een van mijn mooiste vakanties.
Om nooit meer te vergeten!

4 opmerkingen:

  1. Leuk die foto van jezelf en de rest natuurlijk ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of je nog een monstertje van LN hebt gezien. Misschien verstopt hij zich daar net achter jou. Ik heb met veel plezier je verslag gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto van jou, Dorien! Leuk om dit verslag te lezen.. Ik denk dat de temperatuur mij ook beter bevalt in deze contreien..
    Maar het monster hè..., dat blijft toch wel een mysterie...

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooi is Schotland, ik ben er jaren geleden geweest en herken veel plekjes van je foto's.
    Groetjes Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen