vrijdag 10 augustus 2012

Afvalverwerking

Zoonlief en zijn vriendin zijn pas verhuisd en hadden nieuwe gordijnen voor de slaapkamer gekocht in een donkere antracietkleur.
Van die kant en klare dingen die je zelf op maat moet maken. En daar mocht ik even zoet mee zijn!
Het is gelukt hoor, ze hangen er netjes bij maar er moest nog een behoorlijke reep stof af want ze waren veel te lang. Omdat ik dat natuurlijk weer zonde vond om weg te gooien heb ik die afvalstukken mee naar huis genomen want daar is altijd nog wel iets leuks van te maken dacht je niet?

Ik heb thuis op m'n gemak de lapjesmand eens doorgespit op zoek naar iets bruikbaars, want om alleen die donkere stof te gebruiken vond ik niet leuk genoeg.
En ja hoor, hebbes!
Een lief klein donkergrijs met wit ruitje wat heel mooi combineerde met de gordijnstof. Daarna mijn voorraad kantjes, bandjes en lintjes eens geinspecteerd en vervolgens met mijn buit achter de naaimachine gekropen om er deze harten van te maken.







De voorkanten zijn voor de helft geruit en de andere helft is gordijnstof en de achterkanten zijn ook van gordijnstof. Ik heb er polyester vulling en gedroogde lavendel in gedaan voor een heerlijk geurtje in hun nieuwe slaapkamer.
Het was een schot in de roos!!



11 opmerkingen:

  1. Die zijn gaaf, Dorien! Perfecte combi, prachtig gedaan...
    Tja, ik zou net als jij de overgebleven repen stof ook mee naar huis genomen hebben, niks is veilig voor onze handjes hè.. (soms de prullenbak nog niet, hahaha).
    Enne..., zijn de hartjes nu voor jezelf of voor je zoon en z'n vriendin?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk geworden!!! Kan me voorstellen dat ze daar heel blij mee waren! :o)!!!!

    Fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, mooi gemaakt hoor. Kom net op je blog en vind het erg gezellig, ik ga je volgen !

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat beeldig zeg! Ook leuk zoals je dat beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gemaakt! En inderdaad: nooit restjes weggooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi, die hartjes, ook de combinaties met grijstinten zijn leuk! een ideetje om toe te passen, ook met andere tinten leuk denk ik!
    Dus: niks weggooien zoals altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit ziet er erg leuk uit. Goed dat je de stof bewaarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig en wat een mooi kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. rafinata ed elegante da apendere !
    a presto ,
    Mihaela

    BeantwoordenVerwijderen