vrijdag 4 november 2011

Wie zoet is krijgt lekkers!

Ik ben al vanaf September aan de pepernoot!
Dat is nou zo ellendig hier, de grote vakantie is nog niet voorbij of de verleiding ligt alweer volop in de winkel!
En dat terwijl Sinterklaas nog lang niet in aantocht is!!!!
Een aanslag op je zelfbeheersing. Hoe kun je daar nou vanaf blijven, dat is toch gewoon onmogelijk. Veel te lekker!
Bij iedere kop koffie een graai in de pepernotenpot en zo is het zakje in een mum van tijd leeg dus halen we gewoon weer een nieuwe voorraad!


Wat ook zo akelig lekker is, is een stuk gevulde speculaas met een beker warme chocolademelk met slagroom.
Wat een feest!
Ik durf niet aan het aantal calorieen te denken...............


Die grote brokken speculaas zijn ook al zo heerlijk!



                         Of een stuk speculaastaart!
Keus genoeg deze tijd van het jaar en het is allemaal even lekker.


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
Chocoladeletters liggen ook al een poosje in grote hoeveelheden in de supermarkt!
Wit, Melk, Puur, met hazelnoot, noem maar op.


            En dan is er ook nog de roomboterborstplaat


     
                             En...........marsepein!!!!

 

Kijk, en daar gaat het fout!!
Ik ben gek op marsepein. Daarom koop ik het bijna nooit, want ik kan me er helemaal stijf in eten.
Maar nu kon ik de verleiding toch echt niet weerstaan.
Bij het zien van een zakje marsepeinen aardappeltjes liep het water me in de mond!
En waar ik al bang voor was gebeurde dus ook.
Ik had de inhoud van het zakje nog voor de gezelligheid in een leuk schaaltje gedaan en op tafel gezet. Tuurlijk!!
Nog dezelfde middag had ik het schaaltje al voor driekwart leeggegeten en de volgende dag bij de eerste kop koffie was de rest ook verdwenen. Erg hè!
Nou ja, je kan er maar weer vanaf zijn.
Voor dit jaar heb ik mijn portie marsepein wel weer gehad, ik koop het gewoon niet meer!
Tsja en zo gaan er ladingen calorieen naar binnen, en dan moeten Kerst en Oud en Nieuw nog komen!
Ik snap wel dat heel Nederland op 1 Januari dringend op dieet moet! Ik in ieder geval wel want tegen die tijd kan ik mijn broek met de beste wil van de wereld niet meer fatsoenlijk dicht krijgen!
Ik heb ondertussen wel een schaaltje engelse dropjes op tafel gezet. Heeeel goed voor de lijn.
Er zitten namelijk helemaal geen calorieen in!




8 opmerkingen:

  1. Well I don't know what it says...but it sure looks good! Love the crocheted treats!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja.. die caloriën he? t is echt een probleem.
    Maar die laatste dingen zijn erg mager volgens mij... Leuk joh, maar krijg je daar nou geen trek van?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The crocheted treats are really fun... though I think I would like one of those giant chocolate letters as well xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop expres nog geen sinterklaas dingen. Ja vorige week een zakje echte pepernoten van de bakker. met 3 man sterk is dat zo weggewerkt.
    Dus ik doe het echt niet meer. ik vind het namelijk veels te lekker en er staat geen rem op.
    hihi
    misschien ideetje: gehaakte pepernoten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. These all look delicious, even your crochet treats. Thanks for visting. I tried to follow but your button won't work. I will be bsck to visit agsin. xox Corrine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Well I just gained all the calories that I just jogged off this morning....whew....but I love the fact that you actually crocheted those treats...amazing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The chocolate letters are cool, can I have a P for Priya :-)

    BeantwoordenVerwijderen