donderdag 17 november 2011

Nieuwe creatie

Geinspireerd door de zogenaamde Primitive Dolls ben ik aan het experimenteren geslagen. Deze pop heb ik gemaakt met de bedoeling om aan de muur te hangen. Zitten kan natuurlijk ook maar ik vond het leuk om haar op te hangen. Ze is gemaakt van ongebleekte katoen waarop met klei een gezichtje is gemaakt.














Na het opvullen en in elkaar stikken van alle onderdelen eerst een laag Gesso aangebracht
en toen dat droog was in de "grondverf" gezet
met acrylverf in de kleur Raw Umber. Daarna beschilderd met andere kleurtjes. De stof krijgt zo een leer achtig uiterlijk. Vervolgens geschuurd om een versleten effect te krijgen en om het oud te laten lijken is ze nog een keer behandeld met een donkere wash.


Een rokje van een leuk stofje, wat kant langs de armen en benen, een pruikje van wol en mijn poppedijn is klaar!
Wat mij betreft is het experiment geslaagd.









 

10 opmerkingen:

  1. O,Dorien wat ontzettend knap en ze is leuk geworden,hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dorien , Thank you for commenting on my blog . your blog is realy cool ! Your Doll is sweet love her wild hair and the pompoms too ..I love doing paperclay over cloth. peace and love Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaah dat haar is helemaal te gek, kun je laten zien hoe je die maakt?
    ManonX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love this doll! Her hair is especially beautiful, but I like everything about her.

    Thank you for visiting my blog and leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great detail work... Her personality shines through!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he dorien, zie ik tot mijn verbazing dat ik nog niet bij je volgers stond, bij deze maar even snel gedaan, en ik heb je knopenbal gevonden :-) leuk idee, ik ga er morgen eentje maken maar dan gebreid natuurlijk. De pop die hier staat vind ik harstikke leuk, Aan zoiets heb ik me nooit gewaagd, maar ik ben meer van de wolletjes. Dus Als van het voorjaar het poppenboek van Arno en Carlos komen, ben ik van de partij..

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, this is really neat. I love the outfit you made and the really cool hair. She's looks a little mad, though. Did you poke her with a pin by accident? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It's so fun to see how the doll comes together. :) Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw....deze is ook enig!
    Groetjes, Joyce Glim.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kom via via op je blog terecht.
    Heb genoten.
    En de pop vind ik het einde.

    Groetjes, Gonny

    Ps. Ik woon ook in de Betuwe.

    BeantwoordenVerwijderen