dinsdag 22 mei 2012

Achterstallig onderhoud

Scrappen was jarenlang mijn sport maar dat onderdeel van mijn favoriete bezigheden heb ik echt zwaar verwaarloosd. Eigenlijk wordt het hoog tijd om die draad weer eens op te pakken.

In 2005 ontdekte ik het hele scrapgebeuren en ik was gelijk verkocht! Ik had al mijn foto's ooit es in een grote doos gekwakt waar nog steeds iets mee moest gebeuren maar vervolgens nooit wat mee gedaan werd dus dit was DE oplossing!! 

Thuis was het nog volle bak. Mijn huis is niet zo groot en mijn kinderen woonden allemaal nog hier dus ik had weinig tijd en al helemaal geen ruimte om met een hobby te beginnen, maar mijn handen jeukten en de behoefte om te creeren was niet te stuiten dus scrappen leek me wel wat!
En wie niet sterk is moet slim zijn is mij altijd voorgehouden en zo kwam het dat ik in mijn zoektocht naar een werkplek tot de conclusie kwam dat onze eettafel daar eigenlijk het meest voor geschikt was.

M´n oude vertrouwde eethoek veranderde in een slagveld en was bezaaid met foto's, papier, plakband, scharen en weet ik veel wat voor troep.
In die tijd zat ik wel om geld maar niet om werk verlegen
(ik had toen zelfs 2 banen om de boel in mijn uppie draaiende te houden)
en het werd me veel te veel gedoe om al die rommel iedere avond weer op te moeten ruimen, dus aan tafel eten was voltooid verleden tijd.
Oplossing: camperen op de bank!!
Met het bord op schoot, de benen op tafel, voor de tv.
(is nooit meer over gegaan trouwens, ik doe het nog steeds)

Wat een vreselijk ontaarde moeder eigenlijk he, nou niet bepaald een voorbeeld van goed fatsoen maar ik kon er echt niet wakker van liggen.
Ik had een werkplek!!

Wat ik vooral heel leuk vond was het maken van boekjes.
Hier is er zo eentje.

Meet the family!











Ik had me ooit voorgenomen om voor al mijn kinderen een album te maken met foto´s uit hun kindertijd. Leuk om mee te nemen als ze het huis uit gingen.
Nou, inmiddels zijn we dat station allang gepasseerd.
Ze zijn allemaal al uitgevlogen maar die albums zijn nog steeds niet klaar!! Dus heb ik besloten dat ik daar nodig eens wat aan moet gaan doen.
Het is toch zonde om dat onafgemaakt te laten liggen!
Als ik nou iedere week weer eens wat tijd ga besteden aan wat knip en plakwerk dan komen die albums
vanzelf een keer af!!
Toch????

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk wel.
    Succes ermee.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk allemaal Dorien, maar herkenbaar ik plakte altijd tijdens mijn zwangerschap alle losse foto's in albums en aangezien de jongste 22 wordt snap je wel dat er nog dozen vol foto's op zolder rondzwerven.Jij in ieder geval succes met scrappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, hoor!! En zie ik je ook eens van voren! :o)!!!!!

    Wel je vorderingen laten zien, hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Scrappen is geweldig! En het was ooit ook één van mijn hobbies. Maar sinds de liefde voor de draadjes, blijft het papier meer een meer liggen.
    Toch is het echt de moeite waard. Ik vind je scraps schitterend. Het is zo waardevol voor later. Dus laten we het allebei maar oppakken!

    BeantwoordenVerwijderen