zondag 29 januari 2012

Recyclen

Dat je hele leuke dingen kon doen met lege wc rolletjes wist ik al een poosje. Toen mijn kinderen nog klein waren heb ik er met hun verjaardagen voor school traktaties van gemaakt. Haasjes, zeerovers, zelfs een hele indianenstam met een keukenrol als totempaal voor de juf.




Nooit gedacht dat ik nog es lege pleerollen aan de muur zou hangen! Het gaat toch echt gebeuren. Ik ben een krans aan het maken en het staat nog leuk ook!
Hij is nog niet helemaal klaar maar je krijgt al een beetje een indruk.




Moeilijk is het absoluut niet en het enige wat je er voor nodig hebt zijn een paar lege wc-rolletjes, een schaar, wat lijm en verf in de kleur die je leuk vind.
Ik kwam het idee tegen op het blog van Alisa Burke.
Deze dame is echt een creatieve duizendpoot en is een kei in het recyclen!
Op haar blog laat ze zien hoe je dat doet.



 http://alisaburke.blogspot.com/2009/11/recycled-wreath-tutorial.html


6 opmerkingen:

  1. Wat leuk idee !!! Misschien moet ik dat ook maar es proberen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja,ik ken haar blog en volg hem al dus ik benieuwd naar je krans en waar ga je hem hangen op het toilet?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooie krans. De hele indianenstam is wel heel erg leuk.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig om plots iemand te zien die met wc rollen bezig is en ze nog aan de muur hangt ook! Want het brengt mij even terug naar mijn kindertijd toen mijn vader (ook zo'n creatieve duizendpoot) een heel kunstwerk van wc rollen aan de muur had gemaakt, wat ook een grote ronding was, maar dan heel veel groter dan wat jij liet ziet en met hoge en lage rollen en de binnenkanten geschilderd in felle kleuren en de buitenkanten in zwart. Het werkstuk (en nog andere ideeen van mijn pa) is in die tijd nog verkocht aan Jan des Bouvrie, die toen net de zaak van zijn ouders had overgenomen en waar mijn pa dichtbij woonde. Grappig hé? Hoe deze post zoveel herinneringen bij mij boven brengt... En ik loop al tijden met het idee om dit werk nog eens na te maken, misschien inderdaad maar eens doen, want zo bij jouw ziet het er ook al enig uit!! En het is altijd voor handen... dit materiaal!!! Nou, een heel verhaal...van mij deze keer.
    Groetjes en een fijne week! Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Dorien,
    nog even bedankt voor je reactie op mijn blog over mijn vorige berichtje hier. En het lijkt me zeker leuk als je mijn vaders idee uit zou proberen...ennee...dan wil ik wel een fotootje van het resultaat zien, dat snap je!! Groetjes en fijne dag! Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo heb ik even veel berichtjes gemist zeg, 2 weken uit de blogroulatie en heb ik een hoo bij te lezen. Wat grappig om een wanddecoratie van wc rollen te maken. je moet er maar weer opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen