donderdag 12 januari 2012

Lekker kliederen!

Het is echt zooooooooo leuk!!!!
Mijn vorige blogberichtje ging meer over het maken van collages, maar in plaats daarvan kun je ook een
Art Journal gaan maken. Zeg maar een soort dagboek
maar dan vol met tekeningen, krabbels en plaatjes.
Het is iets heel persoonlijks, een manier om je eigen gedachten en gevoelens kunstzinnig te verwerken.
Eigenlijk deed ik dat al op de middelbare school.
Mijn agenda was vol gekliederd met tekeningen, krabbels,  uitspraken en gedachten en helemaal vol geplakt met plaatjes, foto's en songteksten.
Iets heel persoonlijks dus. 
Voor zo'n Art Journal kun je een schrift, notitieboek of oude agenda gebruiken maar je kunt ook van losse vellen papier of stukken karton zelf een boekje maken.
Ga gewoon experimenteren.
Zo ontdek je vanzelf je eigen artistieke talent!!

In het volgende filmpje in twee delen kun je zien hoe je lekker raak kunt kliederen.






De site van Kelly Kilmer is ook een bezoekje waard.
Zij maakt prachtige Art Journals en je vind hier de nodige informatie, uitleg en voorbeelden.



Nu weet je een beetje hoe de vork in de steel zit.
Je zou zo maar vandaag nog kunnen beginnen!

5 opmerkingen:

  1. I love love your pages, so wonderful, so many, yeah! xox Corrine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er weer erg leuk uit om te doen en ik moet er toch maar eens aan geloven... Zo'n dagboekje lijkt me enig!! Succes met je kliederen en nog meer leuke dingen laten zien! Groetjes en 'n fijn weekend. Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haa, mijn agenda zag er vroeger ook zo uit, ja !! :o)!! Ik hou dit in ieder geval in m'n achterhoofd. Eerst het een en ander afmaken ! :o)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gorgeous collages! love the mixed media :-)
    Find me at http://hellopalz.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohwww leuk! ik heb het eerste filmpje gelijk doorgestuurd aan mijn dochters... gezellig om te doen. En via deze film komen ze wel weer bij de anderen. groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen