dinsdag 18 oktober 2011

Sprookjes

Als kind was ik al gek op sprookjes.
Alle verhalen over kabouters, feeen, elfjes en heksen gingen er bij mij in als gesneden koek en dat had ik aan mijn oma te danken! Toen ik nog klein was ging ik regelmatig bij haar logeren en dat was een feest! Zij had een ongelofelijke fantasie en kon de meest fantastische verhalen vertellen.
Ik hing aan haar lippen!
Zij woonde recht tegenover het landgoed Elswout in Overveen.


En als 's morgens vroeg de gordijnen in de woonkamer open gingen begon het feest al.
Een prachtig uitzicht over de landerijen aan de overkant waar de nevel nog bovenhing.


Dan zei ze dat ik heeeeel goed moest kijken want dat was het tijdstip dat de elfjes gingen dansen..................
Nou, geloof me, met mijn neus tegen de ruit
net zo lang tot ik dacht dat ik ze zag!!!
En als we door het bos liepen dan kwamen de verhalen over de kabouters, die taarten bakten van beukenootjes en .......... de griezelig spannende verhalen over heksen.


Daarom vind ik deze tijd van Halloween zo leuk!
Ik weet wel dat het hier in Nederland niet zo'n hype is als bijvoorbeeld in Amerika maar ik hou van al die hekserige dingen! Heb je wel eens naar de film Hocus Pocus gekeken? Heerlijk!! Daar blijf je naar kijken!


En nu we het toch over heksen hebben, ik vond op internet de site http://www.theholidaybarn.com/ en daar zag ik toch een paar deurpanelen, helemaal in stijl!!
Die wil ik jullie toch ook even laten zien.




             Zijn ze niet geweldig? Wat een entree he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten