maandag 8 augustus 2011

Street Fair

Wat je al niet kan doen met een paar lapjes katoen!!

Ik had me ingeschreven voor een on-line class van
Cindee Moyer.
Erg benieuwd naar de werkwijze en de technieken van deze poppenmaakster.
Ze heeft een heel eigen stijl en de afgelopen 4 weken heeft zij ons les gegeven.
En dat allemaal per computer, handig he?
De meeste Cloth Doll artists zitten nou eenmaal in Amerika en Australie en dat is niet bepaald om de hoek. Daar ga je niet effe naar toe voor een cursusje of workshop dus dit soort klasjes werkt echt fantastisch.

Het was een heel werk moet ik zeggen, maar ik vond het ontzettend leuk om te doen.
Heb weer nieuwe dingen geleerd en uitgeprobeerd en ik ben blij met het resultaat!


dit moet iets worden.......

kan niet zonder
                                                   






                            
                          


                  
                          Werk in uitvoering

 



 

Handjes!!!

Van een aantal deelnemers waren er vragen over de grootte van het patroon.
Het blijkt dat er ergens iets niet helemaal goed is gegaan wat betreft de juiste afmetingen.
Nooit op gelet natuurlijk en vol enthousiasme aan de slag gegaan maar toen de handjes gemaakt moesten worden werd dat toch behoorlijk lastig. Na 7 pogingen en 3 verschillende soorten stof
( wat allemaal veel te groot werd ) is het me uiteindelijk toch gelukt.
Van  kaasdoek notabene.


Ik heb nog nooit zulke kleine handjes met aparte vingertjes van stof gemaakt.

Nou is er een speciaal hulpmiddel in verschillende afmetingen om die hele kleine vingertjes te keren en dat werkt meestal geweldig. Maar nu paste de kleinste maat bijna niet. Het was een heel gedoe en ik had er zere vingers van maar ze heeft handjes!!





           En dit is het geworden, helemaal van stof!


                                    

4 opmerkingen:

  1. Dorien ik vind je popjes schattig en je site ziet er ook goed verzorgd uit.
    groetjes ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai heel erg mooi
    groeten uit belgie
    caroline
    http:/caroline1ptelenetbe.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind je nieuwste popjes leuk; die háren!!!
    Echt een succescursus zus!
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen