maandag 15 augustus 2011

Eigen baksel!

Ben gek op kruidkoek, zelf gebakken of course!
Ooit een lekker recept van mijn zusje gekregen en tegenwoordig bak ik er iedere week wel eentje.
Ook proberen??
Hier is het recept.

250 gram zelfrijzend bakmeel
250 gram donkerbruine basterdsuiker
250 gram! karnemelk
175 gram blanke rozijnen
1 eetlepel koekkruiden











Oven voorverwarmen op 170 graden
Bakblik bekleden met bakpapier
In een kom  meel, suiker, rozijnen en koekkruiden mengen


Karnemelk toevoegen en goed roeren tot je een stevig beslag krijgt.
In bakblik scheppen en na een uurtje in de oven is ie klaar!


Smaken verschillen, dus je kunt em natuurlijk ook zonder rozijnen maken.
Omdat ik zelf niet van zo van heel erg zoet hou gebruik ik maar 150 gram suiker en 150 gram rozijnen. 
Zo vind ik em het lekkerst.

Geniet ervan!

1 opmerking:

  1. Hallo Dorien,

    Het is inderdaad een leuk idee wat op Alisa Burke's blog staat, bedankt voor de tip.
    p.s. de kruidkoek ziet er lekker uit, misschien ga ik hem eerdaags maken.
    Groetjes Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen