zondag 31 juli 2011

Cloth Dolls

Ik had ooit es een popje van stof gemaakt van een patroon van Tone Finnanger.
Heel leuk en hangt dus ook nog steeds aan de muur.
Mijn allereerste Cloth Doll, maar daar had ik toen nog nooit van gehoord!
Dat veranderde vorig jaar.

Tijdens een rondje googelen kwam ik voor het eerst het begrip Cloth Dolls tegen.
Of liever gezegd, poppen van stof.
Ik dacht in mijn onnozeligheid nog even dat het ging om een soort van ouderwetse lappenpoppen of speelpoppen voor kinderen
( ook heel erg leuk trouwens )
maar niets is minder waar!
Ik vond de site http://www.dollmakersjourney.com/
en wat ik daar tegenkwam slaat werkelijk alles.
Er ging een wereld voor me open.
Geweldig!
Ik had nog nooit zoiets gezien.
Luilekkerland voor poppenmakers.


Natuurlijk een paar patroontjes besteld en uitproberen maar.
Het ontwerp is van Jill Maas
( http://www.slightlyweatheredladies.com/ )

Mijn versie van haar City Girls.


En dit is mijn uitvoering van High Octave Hester.



Ik heb de smaak helemaal te pakken en ik ben niet meer te stoppen.

Wordt vervolgd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten